NURUL AIN FAROHAH

NURUL AIN FAROHAH

Friday 27 May 2011

Biarkan Aku Mencipta Bahagia

biarkan aku mencipta bahagiaku
biarkan aku dengan definisi bahagiaku
bahagiaku bukan bahagiamu
bahagiaku tidak seperti bahagiamu
dan bahagiamu bukan bahagiaku
bahagiamu tidak seperti bahagiaku

biarkan aku bebas!
memilih kebahagiaan yang aku idam-idamkan
biarkan aku bebas memilih awan
biarkan aku bebas mengembangkan sayap
biarkan aku bebas terbang ke angkasa
biarkan aku bebas untuk mengucup langit ilahi

jika di negara maju aku bebas memilihnya?
apakah keterlaluan untuk ku katakan
yang menyekat ku memilihya hanyalah mereka yang mundur
pemikiran yang mundur
bukan soal syariat yang aku ketengahkan
ini hak manusia
untuk memilih jalan/cara hidup yang dia mahukan
lantas siapakah kamu yang berhak menghalangya
dari berfikir untuk dirinya?
lantaran citarasamu yang berbeza dariku
lantara fikiran dan fahamanmu yang berbeza dariku

aku tak perlu menunggu
aku hanya mahu menjadi aku
menurut petunjuk Tuhanku

No comments:

Post a Comment